Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interaktivní výuka pro U3V
Vavřínek, Aleš ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Sehnalová, Pavla (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je určena pro Univerzitu třetího věku při VUT v Brně (U3V). Zejména pro její studenty, kterými jsou osoby staršího věku, kteří se chtějí i po překročení určité věkové hranice nadále vzdělávat a jít s dobou. Tato práce byla vytvořena pomocí jazyků HTML, CSS, PHP, JavaScript s použitím databáze MySQL.
"Změnu myšlení nelze nařídit": systém neformálního vzdělávání seniorů v ČR z pohledu veřejné politiky
Bílková, Kateřina ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje systému neformálního vzdělávání seniorů v ČR z pohledu veřejné politiky. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat aktuální stav, hlavní problémy a klíčová témata v oblasti neformálního vzdělávání seniorů v České republice. Systém neformálního vzdělávání seniorů představuje velmi rozvětvenou strukturu institucí, jež vzdělávací programy a aktivity nabízejí. Jak cílová skupina seniorů, tak škála nabízených programů, se vyznačují velkou diverzitou, což na jedné straně nabízí účastníkům i poskytovatelům velkou flexibilitu a autonomii v participaci, ale na straně druhé to také představuje výzvu pro veřejnou politiku, jak tento fenomén komplexně a inkluzivně uchopit. Neformální seniorské vzdělávání v ČR není definováno v legislativě, a gesce této agendy se tak štěpí mezi tři různé resorty: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy; Ministerstvo práce a sociálních věcí a Ministerstvo kultury. Vzhledem ke zmiňované diverzitě bylo pro analýzu systému využito kvalitativní šetření skrze expertní rozhovory a sekundární analýzu veřejněpolitických dokumentů. Vzorek expertů je sestaven tak, aby výstupy zachycovaly zkušenosti všech typů institucí, jež neformální seniorské vzdělávání v nějaké formě poskytují. Zahrnuje ale také experty, kteří se tématu věnují na teoretické a systémové...
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Historie, přítomnost a perspektivy univerzit třetího věku v České republice
Kuželová, Monika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů, které je ukotveno do širšího psychosociálního a ekonomického rámce. Práce vymezuje a charakterizuje stárnutí, stáří a seniory. Prezentuje stárnutí populace demografickými daty. Popisuje negativní sociální jevy, zejména ageismus a snahu společnosti tyto negativní jevy omezovat, např. proseniorskou edukací. Zmiňuje ekonomické dopady stárnutí na společnost. Práce uvádí některé dokumenty, národní i mezinárodní, na podporu seniorů. Tyto dokumenty deklarují důležitost sociální, zdravotní a ekonomické péče o seniorskou skupinu. Jejich součástí je důraz na aktivní stáří, které zaručuje do určité míry lepší kvalitu života v seniu. Jednou z možných seniorských aktivit je vzdělávání. Seniorskému vzdělávání se přikládá takový význam, že vznikla nová pedagogická disciplína, která se zabývá specifiky seniorského vzdělávání, gerontopedagogika. Vzdělávání seniorů je součástí celoživotního učení a většinou má zájmový charakter. Vzdělávání na nejvyšší možné úrovni nabízí univerzity třetího věku, které jsou rozšířené po celém světě. Nabízí velké množství programů, které seniorům pomáhají orientovat se v současném proměnlivém světě, uspokojovat jejich touhu po nových poznatcích a navazovat nové sociální kontakty. U3V organizují všechny veřejné vysoké školy v ČR. Vzdělávací...
Interaktivní výuka pro U3V
Vavřínek, Aleš ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Sehnalová, Pavla (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je určena pro Univerzitu třetího věku při VUT v Brně (U3V). Zejména pro její studenty, kterými jsou osoby staršího věku, kteří se chtějí i po překročení určité věkové hranice nadále vzdělávat a jít s dobou. Tato práce byla vytvořena pomocí jazyků HTML, CSS, PHP, JavaScript s použitím databáze MySQL.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Ščotková, Zlatica ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Cílem této bakalářské práce, jež spojuje téma informačních a komunikačních technologií a vzdělání přímo ve svém názvu, je vytvoření e-learningové opory pro Univerzitu třetího věku Vysoké školy ekonomické v Praze (U3V) a vyzkoušení opory přímo se seniory z U3V. Pro vytvoření e-opory je esenciální nejdříve nastínit problematiku e-learningu jako takového, proto je práce dělena na teoretickou část a praktickou část. Hlavním přínosem práce je vytvoření e-opory pro studenty U3V pomocí nejnovějších programů, umístění opory na Internet (konkrétně server YouTube), vyzkoušení vytvořené opory přímo se seniory během výuky na U3V a osvětlení pojmu e-learning v kontextu moderní doby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.